Wednesday, December 23, 2009

前辈的话

今天
往常一般去工地开会
会完后,就站在2楼观看工程的进度

因为下雨的关系
就站了一下下
结果前辈出来
他是Mr.J

他前来的一句话就是
“你是哪里人”
原来他是槟岛人
他描述了之前和他工作的几位怡保人,槟城人。。
一一让他失望
而他现在也不聘请这几个州的人了
听了
感觉。。不是很滋味。。

现在的人情何在?
让我想起我第一份在kl的老板
他是一个很好的老板
对我很好
可是我就这样的离开
即时他的一再挽留。。
我都一一拒绝
我永远都记得从他眼神中流露的失望
是我这辈子都不会忘的

那时我在逃避
逃避我不适应的
不懂的。。。

我知道他是有心要栽培我。。
可是让他失望。。

是时候
寄上一张慰问卡了。。

1 comment:

咖啡欣。caffeine said...

Not quite know what kinf of people he met before.

I just comment according to your post.

sometimes people wanted to leave are their choices. Hard to expect people will stay with you forever.

understanding his dissapointment, but not really related which state they are from.

I bet he also change his career before.

As you mentioned, we need to remember the source of water. "think of the source when drinking water"